مطالب تخصصی

طراحی سایت

فهرست مطالب

وردپرس چیست؟

وردپرس ابزاری هست که به شما کمک می‌کند محتوای سایت‌تان را به راحتی مدیریت کنید، سایت خود را بدون برنامه نویسی طراحی کنید و بخش‌های مختلف آن را به دلخواه تغییر دهید. در واقع وردپرس یک سیستم آماده کدنویسی شده هست که با استفاده از آن نیازی به اختراع دوباره چرخ (برنامه نویسی یک وب‌سایت از ابتدا) نخواهید داشت.
وردپرس با بهره‌گیری از قابلیت‌های متنوعی که داراست، به کاربران این امکان را می‌دهد تا سایت‌های مختلفی را از جمله وبلاگ‌ها، فروشگاه‌هایآنلاین، سایت‌های خبری و حتی وبسایت‌های شرکتی را ایجاد کنند. این سیستم مدیریت محتوا به کاربران امکانات و قابلیت‌های متنوعی ارائه می‌دهد، از جمله امکان استفاده از قالب‌های متنوع، ساختار فنی مناسب، پشتیبانی از افزونه‌های مختلف و …

فرق برگه و نوشته در وردپرس

نوشته:
مناسب برای صفحات و محتوای زمان‌دار
مناسب برای محتوایی که نیاز به آرشیو شدن دارد
دارای تاریخ انتشار است
امکان دسته‌بندی، برچسب گذاری و نویسنده دارد
بر اساس تاریخی در سایت به صورت لیست پشت سر هم نمایش داده می‌شود
امکان استفاده از پیوند یکتا بر اساس تاریخ در آن وجود دارد
برگه:
مناسب برای صفحات و محتوایی که نیاز به تغییر ندارد
این نوع صفحات به صورت جداگانه ثبت می‌شوند و در ساین نمایش داده نمی‌شوند
امکان دسته‌بندی، برچسب‌گذاری و نمایش نویسنده به صورت پیشفرض در آنها وجود ندارد
امکان استفاده از قالب‌های گوناگون در آنها وجود دارد
امکان نمایش به صورت سلسله مراتبی را دارند(حالت والد به فرزند یا همان زیرمجموعه)
مناسب برای لینک دادن از منو وردپرس

آموزش نصب افزونه در وردپرس 

اولین قدم برای مدیریت افزونه وردپرس اینه که به صفحه اختصاص داده شده برای اون مراجعه کنید. بنابراین وارد پیشخوان وردپرس شده و سپس به مسیر افزونه‌ها مراجعه کنید. با مراجعه به این صفحه لیستی از افزونه‌های موجود در سایت خودتونو مشاهده می‌کنید.
برای نصب افزونه وردپرس دو راهکار دارید که می‌تونید توسط این دو راهکار اقدام به نصب و فعال کردن هر نوع افزونه‌ای با هر کارکردی در سایت خودتون اقدام کنید که عبارتند از نصب افزونه از مخزن وردپرس که توسط پیشخوان وردپرس صورت می‌گیره و راهکار دوم نصب افزونه سفارشی که می‌تونید با آپلود کردن افزونه توسط پیشخوان وردپرس و یا از طریق هاست اقدام به نصب و فعال سازی افزونه کنید.جستجوی افزونه در محیط وردپرس و نصب
دانلود افزونه و نصب آن (از طریق پیشخوان، هاست و گیت هاب)

رازهای موفقیت در سئو سایت چیست؟

برای اجرای هر پروژه باید استراتژی ها مختلفی را به کار برد و تمامی این موارد به این بر می گردد که ، میزان سختی هر پروژه چیست و رقبا در چه وضعیتی قرار دارند ؟ شما باید تصمیم گیری کنید که کدام کلاه را انتخاب کنید ، روش بهینه سازی کلاه خاکستری و یا بهینه سازی کلاه سیاه ؟
شاید راجع به کلاه سفید نیز چیزی شنیده باشد اما لازم است بیان کنیم روش کلاه سفید که گوگل عزیز بر آن پایفشاری می کند غیر منطقی ترین و زمان بر ترین روش ممکن برای بهینه سازی است در این روش شما کاری انجام نمی دهید بلکه باید صبر کنید که به طور مثال سایت های دیگر به شما لینک دهند و یا صبر کنید در فروم ها و سایت های مختلف درباره برند شما بحث شود ، این روش تقریبا غیر ممکن است چرا که رقیب های شما در حال استفاده از روش های کلاه خاکستری و یا کلاه سیاه می باشد و به همین خاطر شما هیچ گاه با روش کلاه سفید نمی توانید به صفحه اول بیاید. پس در مرحله اول شما باید بدانید که باید کدام استراتژی مربوطه را برای بهینه سازی سایتتان اجرا کنید ، این یکی از اصلی ترین نکاتی است که بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند ، برای فهمیدن این نکته نیز باید میزان بک لینک های تقریبی ، میزان سوشیال سیگنال اعمال شده ، میزان تولید محتوا و … تمامی سایت های رقبا را برسی کنید.

ووکامرس چیست؟

ووکامرس یک افزونه فروشگاه ساز رایگان برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس می باشد که به وسیله آن می توان وردپرس را به یک فروشگاه اینترنتی با امکانات بسیار حرفه ای تبدیل کرد در واقع افراد با نصب کردن افزونه ووکامرس بر روی سایت خود می توانند یک فروشگاه با امکانات بسیار کامل را به سایت خود اضافه کنند.

کند شدن ناگهانی پیشخوان سایت بدون دلیل خاصی

در بسیاری از مواقع برخی از افزونه ها ممکن است با یک دیگر تداخل داشته باشند و یا حتی بر اثر آپدیت یک افزونه خاص تداخلی با سایر افزونه های ایجاد شود در این مواقع به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید :
۱ – تمام افزونه های سایت خود را غیر فعال کند
در صورتی که این کار را انجام دادید و سرعت سایت دوباره سریع شد و به روال سابق بازگشت این یعنی یک یا چند تا از افزونه های سایتتان با یک دیگر تداخل دارند.
۲ – تک تک آن هارا فعال کنید
در این مرحله تک تک آن هارا فعال کنید و به این نکته دقت کنید که افزونه فعال شده نباید باعث کندی دوباره سایت شود.
۳ – افزونه مخرب را حذف و آن را جایگزین کنید
در طی مرحله ۲ که تک تک افزونه هارا فعال کردید ، افزونه ای که پس از نصب دوباره ، سرعت سایت را کند می کند را پیدا کنید و آن را حذف و جایگزین کنید و سپس ما بقی افزونه های غیر فعال شده را به صورت یک دفعه فعال نمایید.